Vsa potovanja na svetu so neuporabna brez ustrezne nastavitve blažilnikov in kinematike. Za novo zasnovo Stumpjumper EVO so dali prednost kinematični zmogljivosti. Z uporabo izkušenj, pridobljenih med razvojem Endura, nato pa z več kot 1000 urami terenskega in laboratorijskega razvoja vzmetenja, niso le izboljšali zmogljivosti vrtenja pedal Stumpjumperja, ampak so ga naredili bolj zmogljivega, okretnega in živahnejšega. Povečali so zaščito pred počepi, tako da se vzmetenje bolje upira udarcem pedala, in dodatno izboljšali zmogljivost pri udarcih s pravokotnimi robovi.
Geometrija S-Sizing novega Stumpjumperja EVO je Specialized-ova najnaprednejša doslej. Dolge, nizke, ohlapne, kratke zamaknjene vilice, strmejši kot podsedežne cevi – to so zahteve za sodobno progresivno vožnjo. Vendar vsi nimajo enakega načina vožnje, zato je geometrija na novem Stumpjumperju EVO popolnoma nastavljiva s šestimi različnimi nastavitvami. Višino osi pogona lahko nastavite za 10 mm, naklon glave lahko nastavite za dve stopinji in te nastavitve lahko izvajate neodvisno eno od druge. Nazadnje, če želite iti v način polne zabave, vam EVO omogoča vožnjo z 27,5-palčnim zadnjim kolesom, združenim z 29-palčnim sprednjim kolesom.
Okvirji Rider-First Engineered™ uporabljajo pristop, specifičen za velikost, za vozne lastnosti, ki zagotavlja primerjalno vodljivost in brezhibno zmogljivost, ne glede na okvir ali velikost kolesarja. Ne glede na to, ali ste skakalec, ki vozi S1, ali velikan DH, ki potrebuje dolg S6, boste izkusili enake lastnosti vožnje.
Novi Stumpjumper ima v spodnji cevi okvirja še večji predal SWAT™ za tiste nujne stvari, kot so tlačilke in rezervne zračnice (kot predhodniki), ki mu je dodan hidracijski meh SWAT™ Bladder, v katerega si lahko nalijete 600 ml tekočine.